Frågor & svar


ORDER

- Kan man ändra en befintlig order som man redan gjort?
Om du upptäcker att beställningen är felaktig är du välkommen att skicka ett e-post till kundservice@badlust.se för mer info.

- Är alla priser inklusive moms och frakt?
Gratis frakt inom Sverige! Alla priser är inklusive moms.


BETALNINGSSÄTT OCH FAKTURAFRÅGOR

- Vilka olika betalningssätt finns det?


Klarna Checkout
Vi är anslutna till Klarna Checkout som är ledande innom betaltjänster i Norden. Genom Klarna Checkout erbjuds du olika betalsätt efter att du har bekräftat ditt köp i kassan. De betalsätt som erbjuds är anpassade efter just dig. Faktura är förvalt men du kan givetvis ändra betalsätt till något som passar dig som exempelvis kortbetalning eller direktbetalning via bank. Alla betalsätt är 100 % säkra och informationen du anger delas inte ut till tredje part. Klicka här för fullständiga villkor från Klarna Checkout.

Klarna Faktura
Via Klarna Faktura är betaltiden 14 dagar men du kan även välja alternativet Klarna Konto som är ett betalsätt där du väljer hur mycket du vill betala varje månad. För att kunna välja Klarna faktura som betalsätt måste dock vissa krav vara uppfyllda. Du ska vara över 18 år utan betalningsanmärkningar och din adress måste vara densamma som den du är folkbokförd på. Du får heller inte ha obetalda krav från Klarna. När ni slutför köpet och ni valt detta betalningsalternativ godkänner ni en förenklad kreditprövning av Klarna som då kontrollerar att ni uppfyller kraven. Fakturan skickas ut via email samtidigt som vi skickar ut ordern. Om betalningen blir försenad skickar Klarna ut en påminnelse och tar då ut en påminnelseavgift för att täcka kostnaderna. Det är helt räntefritt att betala via Klarna förutsatt att du betalar fakturan inom 14 dagar.
Läs Klarnas villkor.

Swish
Betala med mobilen! Enkelt, snabbt och säkert!
Du kan välja att betala direkt till vårt Swish-nummer 123 467 59 48. Du får även en orderbekräftelse där summa och Swish-nummer finns angivet. Glöm inte ange ditt ordernummer som referens när du gör betalningen. Vi skickar varorna när vi har fått betalningen till oss.


Förskottsbetalning
Du kan välja att betala direkt till vårt Plusgiro 50 25 31-7. Du får även en orderbekräftelse där summa och Plusgiro-nummer finns angivet. Glöm inte ange ditt ordernummer som referens när du gör betalningen. Vi skickar varorna när vi har fått betalningen till oss.


- Kan jag se mina beställningar jag gjort hos er?
Du kan logga in på länken "Mitt konto" i menyn på Badlust.se. Där kan du ändra dina uppgifter och hålla koll på dina leveranser.


LEVERANS

- Levererar ni utanför Sverige?
Ja, inom Norden.

- Levereras varorna hem till mig?
Vi skickar dina varor med Postnord och du får inom några dagar hem paketet eller en SMS-avisering om att ditt paket finns att hämta hos ditt postombud.

- Vad gör jag om min produkt är transportskadad vid ankomsten?
Eventuella transportskador som uppstår måste anmälas till oss inom 7 arbetsdagar från det tillfälle då du tog emot ditt paket. Därför är det viktigt att du packar upp och inspekterar produkten direkt när du har mottagit den, och för att vi skall kunna handlägga ärendet måste emballaget sparas för besiktning. Anmälan görs till oss på kundservice@badlust.se.

- Vad gör jag om jag inte hittar svar på min fråga?
Har du en fråga och inte kan hitta svaret på Badlust.se, tar vi gärna emot din fråga på kundservice@badlust.se.